26 üldist autohooldus nõuannet, mida iga autoomanik peaks teadma

Olenemata sellest, kas teil on just auto või olete sellega kaua sõitnud, võib teatud autohooldus nõuannete järgimine aidata teie autol olla parim. Kui vajate juhiseid või näpunäidete loendit, et teie auto oleks optimaalses seisukorras, on see kasulik lugemine.

Siin on põhjalik nimekiri autohooldus nõuannetest ja kontroll nimekirjadest iga auto omaniku jaoks

  • Rehvide pöörlemine on teie sõiduki ohutuse ja jõudluse säilitamiseks oluline. See annab teie sõidukile kiirema rooli reaktsiooni ja loomulikult sujuvama sõidu. Rehvide pööramine annab neile võimaluse oma kulumist ühtlustada ja pikendab rehvide eluiga. Veenduge, et kontrollite oma auto rehvirõhku kord kuus ja isegi enne pikki sõite või kui veate autos lisakoormat. Teie auto kasutusjuhendist saate teada, kui suurt õhurõhku autorehvid vajavad.
  • Kui teie pereliige on tolmu ja muude õhus leiduvate osakeste suhtes üsna allergiline, võiksite oma auto salongi õhufiltri välja vahetada. See on üks lihtsamaid viise, kuidas hoida kõik oma auto salongis turvaliselt ja mugavalt. Soovitatav on salongi õhufiltrit vahetada iga 12 kuu või 19312,128 kilomeetri järel, olenevalt sellest, kumb saabub varem. Õhufiltri vahetamise soovitatava ajakava leiate kasutusjuhendist.
  • Vältige autos toidu söömist nii palju kui võimalik. Hea viis on katta pinnad nii palju kui võimalik. Hoidke põrandamatte, mis ei lase teid mudas või mustuses jälgida ega lihvida seda jalgadega vaipadesse. Lisage istmekatted, mis kaitsevad teie autoistme polsterdust. Kate võib aidata ka teie kehahoiakut aidata ja isegi aidata teie auto välimust kohandada. Võtke endale auto regulaarselt tolmuimejaga. Kui elate kuumas piirkonnas, hoidke oma aknad veidi lahti. Teie autos olev kuum õhk võib kuivada ja kahjustada teie auto sisemust, kui see ei saa välja tulla.
  • Jalutage oma sõiduki ümber vähemalt kord nädalas. Jalutuskäigu ajal vaadake oma auto üle ja otsige kehavigastusi. Samuti peaksite kontrollima oma rehve kulumise, torke või sisselõigete suhtes ning katsetama iga lukku, akent ja isegi katuseluuki.
  • Kui hoiate oma auto päikesevalguse, puude ja lindude kättesaamatus kohas, võib auto värv ja salong heas seisukorras püsida. Ekstreemsed ilmastiku olud, kahjulik kiirgus ja loodus võivad teie sõidukit kahjustada. Võite oma autot regulaarselt pesta ja kasutada plast- ja kummi osadele kaitsevahendit, kuid oluline on ka auto kate. See hoiab teie auto parima välimuse veel aastaid, nii et autokate on hea investeering. Nii et hoidke oma autot kaetuna, kui seda ei kasutata, ja püüdke seda oma garaažis hoida.
  • Enne mis tahes kliimaseadmega seotud toimingu alustamist on oluline teada, millist külmutusagensit vajate. On oluline, et õhukonditsioneeril oleks õige külmutusagensi tase, mis on jahutusaine, mis hoiab teie sõiduki tõhusalt töökorras. Kui teie auto kliimaseade ei puhu külma õhku või mootorist kostab klõpsatust, tuleb seade tõenäoliselt uuesti laadida. Korralikult töötav AC ei muuda sõidukis viibijaid mitte ainult mugavamaks, vaid on ka hea hoolduse nõuanne, mida järgida.
  • Paljud autoprobleemid tekivad siis, kui õhufiltrid on ummistunud või kui need ei sobi. Õhufiltrid blokeerivad tolmu, õietolmu ja muid saasteaineid, et hoida teie mootor tervena. Kuid kui see on määrdunud, võib õhufilter vähendada õhuvoolu mootorisse, röövides teie sõiduki võimsust, vähendades jõudlust ja kütusesäästu. Soovitatav on vahetada õhufiltrit iga 19312,128 kilomeetri järel.
  • Teie auto jahutussüsteem ja radiaator peavad olema puhtad, et töötada tõhusalt ja tõhusalt. Teie auto radiaatorisse koguneb normaalse kulumise korral sade, mis võib jahutussüsteemi häirida. Radiaatori loputusega saate oma jahutussüsteemi kiiresti ja odavalt vormis hoida. Saate vaadata oma auto kasutusjuhendist, et teada saada, kas peate radiaatorit loputama kord aastas või iga kahe aasta tagant.
  • Võtke harjumus kontrollida auto vedelikke koos rehvidega. Kui mootor jahtub, avage kapott ja eemaldage õlimõõtevarras. Puhastage õlimõõtevarras põhjalikult ja asetage see tagasi. Kui te selle praegu välja tõmbate, märkate, et õli on teatud tasemeni. Kontrollige ja vaadake, kas õli on õigel tasemel. Samuti vahetage õli regulaarselt. Seda tehes kontrollige ka roolivõimendi vedeliku taset, voolikuid ja rihmasid kulumise märkide osas. Samuti kontrollige pärast auto soojendamist käigukasti vedeliku taset.

Laske oma rehve ja vedelikke regulaarselt kontrollida, et tagada oma auto parim jõudlus.

  • Veenduge, et puudutate ainult valgustusseadme allosas asuvat metallist lambipesa, kui peate oma esitule pirni vahetama. Kui peate klaasi puudutama, võite kanda puhtaid mehaanikukindaid või kasutada steriilseid kirurgikindaid. Need kindad aitavad vältida õlide, mustuse, tolmu ja mustuse kandumist teie sõrmeotstest spetsiaalsele kattekihile, mis asub pirni välispinnal. Tolmuosakesed, rasv või õli võivad mõjutada lambipirni pinnal olevat spetsiaalset katet. Seega, kui lülitate esituled sisse, kuumeneb pirni tolmune osa palju kiiremini kui ülejäänud pirn ja põhjustab pirni mõranemise.
  • Rehvirõhk võib mõjutada kütusekulu. See mõjutab ka mugavust ja juhitavust. Teie auto kasutusjuhendis on kasutusjuhendis märgitud soovitatav rehvirõhk. Üldjuhul tuleks rehvirõhu kontrolli teha iga nädal.
  • Teie autol olev piduritolm ei mõjuta teie pidurite täielikku toimimist, kuid muudab rataste vaatamise pisut ebameeldivaks. Piduri rakendamisel puutub kokku pidurirootori ja piduriklotside materjalide segu, mis on piduritolm. 92% tolmust on raud. Ülejäänud 8% on mustus, mustus, süsinikusisaldus ja muud osakesed. Kui need on koos ratastega päikese käes, võivad need jätta teie rattale tugevaid plekke. Seetõttu on oluline puhastada tolm ratastelt niiske käsnaga. Kuna tolm kleepub tavaliselt staatilise elektri abil teie ratastele, vajate ka külma vett.
  • Määrdunud tuuleklaas ei lase sul selgelt näha ja tekitab seega ebamugavusi. Kui neid regulaarselt ei puhastata, võivad need põhjustada nägemiskahjustusi ja mõnikord põhjustada õnnetusi. Ohutu sõidu tagamiseks peab juhil olema teele selge vaade. Kui te neid tuuleklaase ei puhasta, koguneb mustus ja osakesed klaasipuhastite kasutamisel ning võivad tuuleklaasi kriimustada. Kontrollige klaasipuhastid, kui vihmaperiood on lähenemas, ja vajadusel vahetage need välja. Kui kasutate kahjustatud klaasipuhastid, võivad teie auto klaasid kriimustada ja takistada teie vaadet ning see võib põhjustada vajaduse kogu esiklaasi väljavahetamiseks.
  • Sama oluline on puhastada oma auto välismootorit kui ka sisemise mootori puhtana hoidmine. Kui seda korralikult ei puhastata, võib isegi väike praht vales kohas teie mootorit kahjustada. Näiteks võib pidurivedeliku kontrollimise ajal sellesse määret sattuda. Selle tõttu võib pidur kahjustada saada. Seetõttu kontrollige oma pidurivedeliku taset vähemalt kord kuus.
  • Kui kasutate oma auto jaoks õigeid tarvikuid ja detaile kirjeldavaid tööriistu, tundub, et see oleks just müügisalongist välja tulnud. Samuti aitab see luua kaitsebarjääri elementide vastu ja hoiab selle säravana nagu uus. Võti on kasutada kvaliteetseid autode detailidega seotud tooteid.
  • Hea näpunäide on kaasas kanda mõningaid põhitööriistu, et saaksite neid kasutada oma auto hooldamiseks liikvel olles ja nende tööriistadega töötamiseks juhuks, kui teie autol on erinevaid probleeme. Näiteks kui viivitate lekke parandamisega, võib see teie mootorit potentsiaalselt kahjustada. Peate oma auto kas pukseerima või kasutama probleemi lahendamiseks oma tööriistu. Pärast seda ei pruugi sõita enam olla. Mõned tööriistad, millest võib abi olla, on paksud kindad, kuumakindel veekindel silikoonlint, elektrilint, traadilõikurid, kruvikeerajad, keele-soontangid, taskulamp ja nuga. Saate kaasas kanda tööriistakomplekti.

Tööriistade komplekt võib olla kasulik ja annab teile valikuid, mida teil muidu poleks. Need on kasulikud ka muudes olukordades.

  • Peaaegu kõigil autodel on keerukad andurite ja hoiatustulede süsteemid, mis annavad teile teada kõike alates sellest, kas unustasite gaasikorgi vahetada, kuni tõsiasjani, et ühes rehvis on õhku vähe. Siit saate teada, mida teie auto hoiatustuled tähendavad ja kuidas neid parandada. Teie kasutusjuhendist võib siin palju abi olla. Kui mõni tuli vilgub ja te ei saa probleemi kohe kindlaks teha ega parandada, viige oma sõiduk kohe usaldusväärse mehaaniku juurde.
  • Kuigi on asju, mida saate oma autos ise parandada, on aegu, mil auto seisukord nõuab professionaalset asjatundlikkust. Nii et sellistel aegadel viige oma auto viivitamatult volitatud autoteenindaja juurde. Hea tava on säilitada iga remonditeenuse kviitungid. Kui müüte sõiduki, võivad täpsed hooldusdokumendid tõsta teie auto väärtust potentsiaalsete ostjate jaoks. Nii et mis puudutab autode hooldust, pole asjad kuigi keerulised. Teie autot tuleb lihtsalt õigel viisil hooldada, et selle eluiga pikeneks. Lisaks saate selle seisukorra eest kõrgema edasimüügiväärtuse. Lõppude lõpuks on teie auto teie lemmik reisikaaslane, kas pole?
  • Teie sõiduviis peegeldab teie auto seisukorda. Kui suhtute oma autosse karmilt ja teil on harjumus kiiresti startida, kiiresti pidurdada, järsult kiirelt pöördeid teha, suurel kiirusel konarustest üle sõita, kõvasti käike vahetada jne, siis teie auto kulub kiiremini ja see võib saada kahjustusi. Targalt ja turvaliselt sõites ei kulu auto mitte ainult vähem, vaid ka säästate kütusekulusid. Seega alustage täna oma kiirendus- ja pidurdus harjumuste üle. Kui teil on kombeks kiiresti õhku tõusta ja äkiliselt pidurit vajutada, siis pidage meeles, et iga sujuv üleminek säästab raha gaasilt. Kui sõidate alla lubatud kiiruse ja väldite ootamatuid peatusi, aitab see teil olla turvalisem, säästa raha ja aitab teie autol kauem vastu pidada.
  • Teie mootor toodab jõudu nii, et muud osad ja lisaseadmed töötavad, sealhulgas võimsus, mida teie sõiduk vajab. Veorihmad suunavad toite teie väntvõllilt auto generaatorile, kliimaseadme kompressorile, roolivõimendi pumbale, õhupumbale, veepumbale ja mis tahes muule mehaanilisel jõul töötavale seadmele. Kaasaegsed autod kasutavad vända rihmaratta ühendamiseks ja pöörlemiseks ühte rihma, mida nimetatakse ka serpentiin rihmaks. Kuna need rihmad on tavaliselt valmistatud kummist või muudest polümeeridest, kuluvad nad palju isegi tavakasutusel. Seetõttu on oluline neid rihmasid regulaarselt kontrollida, et kontrollida nähtavate juuksepiiride pragude või nende terviklikkuse muutuste suhtes. Peate vaatama nii oma uss- või kiilrihma kui ka hammasrihma terviklikkust, välja arvatud juhul, kui teie mootor on kettajam.
  • Lülitage esituled kord kuus sisse, kui pargite tasasele pinnale, et kontrollida, kas mõlemad esituled töötavad korralikult ja on õiges asendis. Kontrollige visuaalselt mõlemat suunatuled, kõndides ümber auto ja vaadake ja oma parkimistulesid. Võite isegi paluda sõbral pidurite vajutamise ajal auto taga seista, et olla kindel, et teie pidurituled töötavad.
  • Teie auto aku on selle tööks üks olulisemaid komponente. Auto aku vastutab starteri, mootori ja muude sõiduki elektrooniliste lisaseadmete jaoks suure elektrivoolu andmise eest. Äärmuslikud temperatuurid mõjutavad aku jõudlust, nii et regulaarne aku testimine tagab, et aku töötab siis, kui seda vajate.
  • Kuigi teie mootoris on õli, mis aitab vähendada hõõrdumist liikuvate osade vahel ja takistab selle palju kiiremat kuumenemist, vajab teie mootor ka süsteemi, mis aitab sellel tekkinud soojusest vabaneda. Siin on vaja teie radiaatori funktsiooni ja sellesse tarnitav vedelik on teie mootori jahutusvedelik. Kui jahutusvedelik reservuaaris hakkab otsa saama või seda pole, ei haju mootorist tulenev soojus keskkonda. See võib viia teie auto mootori ülekuumenemiseni. Enne kui hakkate sõiduteelt välja veerema, peate kontrollima mootori jahutusvedeliku taset autohoolduse kontrollnimekirja osana. Tänapäeval on enamikul autodel jahutusvedeliku reservuaarid, mis on kuidagi poolläbipaistvad ja mille paneelil on vastavad taseme märgised. Isegi reservuaari kaant avamata peaksite saama visuaalselt kontrollida, kas see hakkab tühjaks saama või mitte. Lugege oma auto kasutusjuhendit, et otsida oma autost mootori jahutusvedeliku reservuaari.
  • Süüteküünlad võivad mõjutada teie auto mootori tõhusust. Nad vastutavad gaasi ja õhu segu süütamise eest, mis lõpuks teie sõidukit toidab. Seega, kui süüteküünlad korralikult ei tööta, kaotab see mootori võimsuse ja see ei tööta oma optimaalsel võimsusel. Nii et laske professionaalil süüteküünlaid kontrollida, et need küünlad vigaste korral välja vahetada.
  • Teie auto mootoris on palju mehaanilisi liikuvaid osi, mis tekitavad üksteise vastu hõõrdumist. See hõõrdumine tekitab soojust ja võib mootori jõudlust oluliselt vähendada. Seetõttu on nende osade hõõrdumise minimeerimine, kui mitte kõrvaldamine, sujuva töö tagamiseks ülioluline. Vastasel juhul võite kuulda oma mootorist valju müra ja kütusekulu võib oluliselt väheneda. Kontrollige oma mootori õlitaset oma põhilise autohoolduse lahutamatu osana. Samuti on oluline jälgida õli värvi. See ei tohiks olla must. Tume värv viitab tavaliselt saasteainete olemasolule, liigsele kuumusele, keemiliste lisandite lisamisele või mis veelgi hullem, mudale. Teie kasutusjuhendis on kirjas õlivahetuse sagedus. Samuti peate kontrollima oma auto õiget viskoossuse klassi ja keskkonda, milles see tavaliselt töötab.
  • Auto vahatamine iga kuue kuu järel pärast autopesu ei hoia seda mitte ainult läikivana, vaid aitab vähendada ka rooste tekkimise võimalust ja hoiab värvi heas seisukorras. Ärritajad, nagu tolm, liiv ja sool, võivad koguneda ning keskkonnategurid, nagu osoon ja ultraviolettvalgus, võivad põhjustada mikroskoopilisi kahjustusi. Kuid vahatamine võib aidata pikendada teie värvi eluiga ja minimeerida seda kaitsva tihendi moodustamisega.