Mis on autovaha ja kui sageli peaksite seda kasutama?

Kui Te pole kodune detailer, poleks Te võib-olla kunagi isegi autovaha kasutanud. Kuid seal pakutavate mitmesuguste autopuhastus toodete hulgast on vaha üks väheseid, mida võib pidada kohustuslikuks. Seda seetõttu, et pikas perspektiivis muudab see Teie elu palju puhtamaks, kui peate oma autot puhtana hoidma, kaitstes samal ajal ka oma värvitööd.

Mis on autovaha?

Kõige ilmsem lähtepunkt on vaadata täpselt seda, mis asjad Teie autol libisevad. Selle tuum on – noh, vaha tegelikult. Kuid vaha on termin, mis hõlmab väga erinevaid materjale. Vaha tähistab toatemperatuuril kõva süsivesinikku. Vahad võivad pärineda looduslikest allikatest, näiteks karnaubast – mis on valmistatud karnaubataime lehtedel olevast vahast – või Teil võivad olla palmivahad ja võite leida isegi süsivesinike vahasid, näiteks kivisütt. Või võite omada sünteetilisi vahasid, näiteks silikoonidest valmistatud vahasid.

Probleem on selles, et kõva materjali levitamine autole ei ole võimalik, mistõttu lisatakse segule lahustuvaid aineid ja õlisid, et muuta vormitavam aine. Autovaha toodetesse võib minna rohkem kui ühte tüüpi vaha ning õlid ja lahustid võivad olla väga erinevad.

Mida see teeb?

Vaha on enamasti kaitseks. Panite barjääre ja välismaailma vahele, et kaitsta seda õhus olevate ebameeldivate asjade, ultraviolettkiirte ja vee eest. Eriti murettekitav on vesi – teedelt pärinev vihmavesi ja prits on täis igasuguseid saasteaineid, mis võivad kergesti värvile üle kanduda, nii et parim viis selle eest kaitsmiseks on tagada, et vesi jookseb kiiresti Teie auto kere küljest – midagi, mis vahab teeb selle, muutes pinna hüdrofoobseks.

Eelised ei lõpe sellega. Kui rasva õhu ja vee raskendamine kogu autosse satub, tähendab see, et pesemine ei pea olema nii sagedane ega intensiivne. Jällegi, see on vähem aega, mis kulub potentsiaalselt kahjulike kontaktide tekkimisel oma värvi materjaliga ja võib-olla suudate isegi auto lumevahu abil kontaktivaba pesemisega piisavalt puhtaks teha. Selle meetodi jaoks on tegemist lihtsalt auto katmisega vahuga, kasutades survepesuril olevat lanssi, jättes selle mõneks minutiks, seejärel loputades vahu ja kõik saasteained.

Millal peaksin vaha kandma?

Sellel küsimusel on kaks osa: millal peaksite pesemise režiimi ajal vaha kasutama ja kui tihti peaksite kraami kasutama? Esimesele on lihtsam vastata – see peaks alati olema viimane asi, mida rakendate. Pärast auto pesemist ja töötlemist, näiteks poleerimist, läheb vaha Teie tihendamiseks ja Teie raske töö kaitsmiseks. See-eest hoiatame tavalise vea eest, mis on vahatamine ja seejärel poleerimine – seda tehes eemaldatakse vaha lihtsalt ära.

Küsimusele, kui sageli peaksite vaha kasutama, on pisut keerulisem vastata, kuid meie soovitame aastas umbes kolm korda, sõltuvalt sellest, millist sõitu Te teete. Sel juhul piisab lihtsate šampoonide pesemisest (või isegi lumevahUga töötlemisest, kui auto pole liiga MUST) ja head autoshampoonid ei tohiks vahakihti maha võtta.

Kuidas tuleks vaha auto pinnale kanda?

Selle eesmärk on pealekandmine väikestes, ühtlastes ringides koos korraliku koguse vahaga, ilma et see liiga palju peale libiseks või oleks liiga nõme. Kui kaua peate selle enne puhumist (eelistatavalt mikrokiudlapiga) jätma, sõltub vahast – kui see on Autoglymi kõrglahutusega vaha, siis on Teie esimene rakendatud osa puhverdamiseks valmis aja jooksul, mis olete olnud auto ümber, et kogu asja vahatada.