Mõranenud esiklaas: mis juhtus ja mida teete?

Mõranenud esiklaas on nagu mõranenud iPhone’i ekraan. See ei ole ilus, ei ole kasutatav ja võib põhjustada väga ebakindlaid olukordi. Kõikvõimaliku teeprahi ja maafauna tõttu on tuuleklaasi killud ja lõhed ühed kõige levinumad auto hooldusprobleemid.

Mutritest ja poltidest kuni lindude ja kivideni – näib, et kõik maailmas on teie tuuleklaasi purustamiseks. Õnneks on tuuleklaasi tehnoloogia ja ehitus viimase kolme aastakümne jooksul arenenud nii kaugele, et selliste mõjude tõttu on vähe vigastusi.

Kuna tuuleklaasi mõrad on väga levinud, otsustas pragude teabe meeskond koguda kokku juhendi kõige kohta, mis on seotud tuuleklaasi remondiga: millest need on tehtud, mis võib pragusid tekitada, mitut tüüpi tuuleklaasi praod, kuidas tuuleklaasi parandada ja parandada, ja korduma kippuvate küsimuste pesuloend enda paremaks harimiseks.

Kes on nüüd valmis klaasi keelt õppima?

Millest on tehtud esiklaas?

Kuigi te õmblusi ei näe, on kaasaegsed autode tuuleklaasid valmistatud kolmest kihist. Kaks kumerat klaasitükki seovad kaitse- ja struktuursetel põhjustel plastikvinüülikihi. Selline konstruktsioon tagab, et enamik vastu esiklaasi tabanud esemeid peatub enne salongi sisenemist.

See mitte ainult ei takista akna purunemist, vaid vähendab ka võimalust, et teie lihavasse kehasse satuvad suured terava klaasikildude tükid. Enamik kivipuru kahjustab ainult esimest klaasi kihti, mistõttu on võimalik esiklaasi pigem parandada kui seda vahetada.

Levinud asjad, mis teie esiklaasi lõhki löövad

Seal on palju igapäevaseid esemeid ja keskkonna osakesi, mis võivad teie tuuleklaasi mõrastada. Nimetage asi, mis võib veoautolt alla kukkuda või mille teie väikelaps aknast välja visata. Mõelge eessõitva auto esiklaasile löödud kivikesele või suurele Dolichovespula maculata näitele. Jah, kõik need võivad teie tuuleklaasi mõrastada. Siin on kõige levinumad esemed, mis võivad tuuleklaasi kahjustada ja mõraneda.

Kivi

Kivid ja veerised on teie esiklaasi levinumad ründajad. Rehvid võtavad neid järjekindlalt kinni ja autode tagant lasevad tuuleklaasilt välja nagu John Dillingeri Tommy relv. Need põhjustavad tavaliselt väiksemaid kiipe ja pragusid, kuigi kui need on piisavalt suured ja kiired, võivad nad läbida kõik kolm kihti.

Putukad

Suured putukad, inimesed, suured vead. Jah, need lendavad, hüppavad ja mitme jalaga loomad võivad piisava jõuga löögi korral teie tuuleklaasi kahjustada.

Linnud

Dinosauruste järeltulijad on kaunid olendid, majesteetlikud, kui nad hõljuvad. Need võivad olla ka 2–30-naelised raketid. Madalalt lendavad või mitteteadlikud linnud võivad teie tuuleklaasi lüüa ja kogu klaasikillu purustada või mõraneda. See võib olla ka tõsise PTSD allikas teie lastele, kui kraapite Big Birdi tuuleklaasilt maha.

Tee praht/prügi

Inimesed on räpased, vastikud ja laisad olendid. Nad kipuvad valima lihtsama väljapääsu, sealhulgas oma auto prügi ja teetööde jäänuste kõrvaldamise. Sina näed akent aknana, teised näevad seda prügikastina. Ülejäägid paiskuvad välja, risustavad teed ja võivad muutuda kihutavateks tuuleklaasi tõukuriteks.

Naelad/mutrid/poldid

Mõned kõige levinumad asjad, mis teie auto klaasi mõranevad, on naelad, kruvid, seibid, mutrid ja poldid. Lahtise lastiga töövõtjad viskavad sageli maha rikkuvate esemete kastid, mis muutuvad teele miiniväljadeks ja võivad teie auto tuuleklaasi kiirtulega järjestikku pühkida. Lukustage oma koormad, inimesed, ärge puhuge neid.

Esiklaasi pragude tüübid

Võite olla üllatunud, kui saate teada, et pragusid on tegelikult palju rohkem kui srvasite. Praod, laastud, härjasilmad, tähed ja kombinatsioonid on kõik erinevad ja nõuavad veidi erinevat fikseerimise metoodikat. Oma konkreetse pragu paremaks hindamiseks on siin kõik tuuleklaasi pragude tüübid.

Praod

Pragusid on tegelikult kolme erinevat sorti. Siin on, kuidas need lagunevad.

  • Stress: Pingepraod ei teki sageli mitte millegi tõttu, mis sellel konkreetsel päeval tuuleklaasi põrkas, vaid korduvatest löökidest ja klaasi lõplikust purunemisest. Need võivad ilmneda ka siis, kui teie auto puutub kokku äärmise kuumuse või külmaga.
  • Serv: Nagu nimigi viitab, tekivad need praod tuuleklaasi välis servadesse ja ulatuvad klaasi keskkoha poole.
  • Ujuk: Ujuki praod kipuvad olema tuuleklaasi servast umbes kaks tolli või rohkem ning äärmine kuumus ja külm võivad neid veelgi süvendada.

Täkked

Täkked tekivad siis, kui praht põrkab vastu esiklaasi ja tekitab klaasile väikese lõhe. Teie tuuleklaasil võib olla mitu kildu või auku, kuigi soovite need kiiresti parandada, et need ei tekiks pragusid.

Bullseye(täistabamus)

Bullseyes on härjasilma kujulised laastud, kus klaasitükk meenutab kraatrit, mille keskosast väljuvad kontsentrilised rõngad.

Tähed

Tähe pragu tekib siis, kui kiibil on väikesed lõhed, mis väljuvad tähekujuliselt. Kui tekivad täht praod, on need ühed lihtsamini klaas täitematerjaliga parandatavad laastud.

Kombinatsioon

Arvasite ära, et kombineeritud praod on kombinatsioon ülalmainitud pragudest, pragudest ja laastudest. Need tekivad sageli pärast mitut kokkupõrget ja võivad nõrgendada klaasi terviklikkust punktini, kus asendamine on hädavajalik.

Suur

Need on kõige suuremad. Tuuleklaasi pragude San Andreas. Need hõlmavad kogu esiklaasi ja vajavad viivitamatut väljavahetamist.

Esiklaasi pragude parandamise tüübid

Esiklaasi pragude parandusi on kahte tüüpi; täiteained ja asendused. Nende nimed peaksid olema ilmsed selle kohta, mida nad kavatsevad parandada, kuid räägime neist.

Täiteaine

Täiteained on selged liimid või vaigud, mida kasutatakse väiksemate pragude, lõhede ja luumurdude raviks. Neid kasutatakse kõige levinumate pragude parandamiseks ja parandamiseks. Need ei ole mõeldud suurte pragude või aukude parandamiseks või parandamiseks. Neid saab teha enamasti kodus.

Asendamine

Esiklaasi tuleb vahetada, kui pragu või auk on nii suur, et seda ei saa täiteainega parandada ega parandada. Need on väga suured, ulatudes sageli üle kogu esiklaasi. Jätke see professionaali hooleks.

Kuidas parandada tuuleklaasi täket

  1. Pihustage aknapesuvahendit mikrokiust rätikule ja puhastage aken. Ärge pihustage puhastusvahendit otse praole või laastule.
  2. Kasutage pokkerit lahtise klaasi välja valimiseks. Suruõhu pihustamine võib pulbristatud klaasikilde veelgi hajutada.
  3. Mõnel juhul on õhumullile juurdepääsuks soovitatav kasutada Dremeli tööriista või väikest puuri, kuid see ei ole alati vajalik. Kui otsustate selle sammuga jätkata, ärge puurige tuuleklaasi sisseehitatud vinüülkihti.
  4. Korraldage ja seadke sild, iminapad, kleebised või kaasasolev seade.
  5. Asetage vaigu pihusti kiibi kohale ja vajutage soovitud klaasi osale.
  6. Tilgutage vaiku.
  7. Looge vaakum ja tõmmake purunenud klaasist õhk välja. Kui teile antakse juhiseid, andke sellele protsessile aega.
  8. Päikesevalguse või UV-valguse abil kuivatage vaik.
  9. Kui pragu on täidetud, jääb tõenäoliselt alles väike lõhe. Rullige lisavaik või kaasas olev kaevu täitevaik lahtrisse.
  10. Asetage vaigu peale väike plasttükk ja veenduge, et õhumulle poleks.
  11. Eemaldage plast, vajutades horisontaalselt plastiku nurka, et vältida vaigu väljatõmbamist.
  12. Kasutage üleliigse vaigu ettevaatlikuks eemaldamiseks habemenuga.
  13. Pit-lakki saab kasutada remondi kosmeetilise väljanägemise edasiseks parandamiseks.

KKK esiklaasi pragude, remondi ja asendamise kohta

K: Kui palju maksab pragunenud esiklaasi parandamine?

V: Täkke või pragu parandamise maksumus sõltub prao või kiibi suurusest, kujust ja sügavusest. Keskmised kulud jäävad vahemikku 60–120 dollarit, kuigi mõne inimese kindlustusse on sisse ehitatud pragude parandamine ja nad ei pea oma kulusid tasuma.

K: Kas mõranenud esiklaasi saab parandada?

V: Saab küll! Täiteainet või vaiku kasutatakse pragude, laastude, lõhede või kombineeritud pragude täitmiseks.

K: Kui kaua kulub esiklaasi parandamiseks aega?

V: Enamik pragude parandamise vaikusid kõvenevad umbes 3–6 tunniga, kuid oodake veidi kauem, enne kui lähete välja ja sõidate vihmaga või lähete autot pesema.

K: Kas Super Glue parandab mõranenud esiklaasi?

V: Jah ja ei. Võite kasutada superliimi väga väikeste pragude või laastude täitmiseks, et neid lühiajaliselt parandada, kuid see pole pikaajaline lahendus.

K: Kas läbipaistev küünelakk peatab mõranenud esiklaasi?

V: Nagu superliim, jah ja ei. Küünelakki saab kasutada väga väikeste pragude ja laastude lühiajaliseks parandamiseks, kuid soovite selle võimalikult kiiresti professionaalselt parandada.

K: Kuidas hoida oma esiklaasi pragude hullemaks muutumise eest?

V: Võtke ühendust esiklaasi remonditöökojaga ja laske see täita või välja vahetada. Väga lühiajaliste paranduste jaoks võid kasutada eelmainitud superliimi ja läbipaistvat küünelakki.

K: Kas peaksite mõranenud esiklaasile teipi panema?

V: Ei. Teip ei kaitse tuuleklaasi edasise mõranemise eest ja võib halvendada teie vaatejoont, vähendades teie võimet ohutult juhtida.